21 oct. 2015

Decor de toamna (4,2 ani)

Din dorinta de a impartasi cu voi activitatea noastra de azi.......

.........decorurile noastre de toamna au fost finalizate! 
Foarte simplu si la indemana oricui, chiar va recomand sa faceti aceasta activitate cu copilasii vostri. Varsta nu este relevanta. Doresc sa precizez pe aceasta cale faptul ca, varsta baietelului meu scrisa in paranteza langa titluri nu este neaparat un ghid pentru momentul in care sa faceti oricare din activitatile propuse de noi, ci este mai degraba pentru jurnalul nostru. Eu asa obisnuiesc sa notez in general alaturi de activitatile facute si varsta. Spre exemplu, prima dintre activitati poate fi facuta incepand cu varsta de 1,6 ani (cu ajutor din partea adultului desigur) si nu are limita de varsta.

Am tot vazut in diverse locuri de cumparat sticle si borcanase umplute cu diverse seminte si tare mi-au placut, aratau atat de frumos si de colorat :) , insa m-am gandit sa facem chiar noi o astfel de decoratiune. In acest mod va avea si o valoare sentimentala plus ca activitatea in sine contribuie si la dezvoltarea simtului estetic, a rabdarii si a motricitatii fine prin transferul semintelor in sticla.

       1. Vaza de sticla umpluta cu seminte

Am asezat pe o tava 6 boluri cu seminte diferite : linte rosie, porumb, grau, boabe de fasole alba, boabe de fasole neagra si linte verde-maro. Alaturat am asezat cateva lingurite pentru transfer. As fi putut aseza numai una insa am vrut sa ii dau oportunitatea de a alege el insusi cu care sa transfere, lucru foarte important daca ne gandim la faptul ca un copil apreciaza atunci cand i se da posibilitatea de a alege. Cred ca pana la urma le-a folosit pe rand pe toate :). In loc de sticla am folosit o vaza de sticla pe care o aveam acasa si cum a venit oricum anotimpul rece nu prea voi avea ce flori aseza in ea.



 Insa inainte de a efectua decorul, m-am gandit sa profit de aceasta oportunitate spre a face si o activitate senzoriala. Aceste activitati sunt foarte agreate in filozofia Montessori deoarece copilul prin pipait este expus unor stimuli senzoriali care ii ofera informatii practice despre obiectele din jur. Prin pipait va asimila informatii precum: forma, marime, greutate, va stii daca e neted sau mai aspru iar in cazul nostru la toate acestea s-a adugat si stimulul vizual care in partea a doua a activitatii nu va mai aparea si veti vedea de ce.



Pentru aceasta l-am invitat la masuta si l-am rugat sa pipaie continutul fiecarui bol si sa repetam ce contine fiecare. 


Dupa ce le-a explorat, am luat rand pe rand din toate cele 6 boluri cate o lingurita de seminte pe care i le-am pus intr-un alt bol separat acoperindu-l cu un prosopel ca sa nu vada continutul (in tot acest timp el nu avea voie sa se uite la mine...ei bine, la fel ca majoritatea copiilor, cu cat ii spun sa nu faca un lucru, el cu atat mai tare se incapataneaza sa o faca :))) astfel ca a trebuit sa ii dau o alta sarcina de facut intre timp ca sa nu fie atent la ceea ce fac eu). Cand eram gata il chemam sa vina si sa pipaie ce e in bol si sa imi spuna ce seminte se aflau acolo. Aici se vede cat de concentrat era ca sa ghiceasca :). 
Le-a ghicit corect pe toate!  
Va recomand cu drag sa incercati cu ai vostri copilasi, asta in cazul in care nu ati facut-o deja.

Concentrat

Apoi a venit si partea artistica: umplerea sticlei cu aceste seminte. A transferat cu lingurite diferite seminte din bol in vaza de sticla. Aceasta activitate de transfer este iarasi foarte benefica asa cum am mai precizat necesitand multa atentie pentru ca semintele sa nu fie imprastiate. 


Dupa ce vaza patratica a fost umpluta i-am mai dat una pe care o aveam la indemana deoarece ne-au mai ramas seminte si era pacat sa le lasam acolo. Aceasta fiind mai ingusta la gura i-am pus la dispozitie si o palnie. Tare incantat a mai fost! a umplut-o si pe aceasta astfel ca acum avem doua decoruri frumoase de toamna!


      2. Decor ciupercute

Vazusem nu demult pe internet o fotografie cu pasii pentru realizarea acestui decor. Ne-a placut atat de mult incat ne-am dorit sa il facem si noi. 
Pentru aceasta am folosit: - 2 crengute uscate
                                                       - 2 coji de nuca
                                                       -  hartie creponata verde taiata fasiute mici
                                                       - 1 ghiveci micut din ceramica
                                                       - culori acrilice.


Crengutele au fost vopsite in alb, iar cojile de nuca in rosu (la final dupa uscare le-am aplicat si buline albe pictate) acestea urmand sa fie palarioarele ciupercutelor. David a vopsit in intregime ce era de vopsit iar dupa uscare m-a ajutat sa si asamblez decorul (acele fotografii nu sunt foarte reusite si atunci am preferat sa nu le pun aici). 
Pentru asamblare am pus in ghiveci un fel de plastelina lipicioasa (nu stiu care este denumirea corecta, este ca si o guma de mestecat care se poate aplica pe diferite suprafete pentru a lipi lucruri decorative mai usoare, spre ex.stickere de perete). Am umplut pana la jumatate ghiveciul cu acest material (se poate pune si plastelina direct dar nu stiu dupa uscare cum se comporta decorul, mi-era teama sa nu crape plastelina si sa iasa piciorusele ciupercutelor, insa puteti incerca daca nu aveti ceea ce am folosit eu), am infipt piciorusele iar pe capatul extern am atasat din nou din acest material pentru a lipi palaria. Apoi hartia creponata am asezat-o in ghiveci pe post de iarba. 


Speram ca v-au placut decorurile noastre iar in zilele ce vor urma poate veti avea posibilitatea sa le realizati si voi impreuna cu copilasii vostri!

Va dorim mult spor!

Decorul nostru tomnatic :)


4 comentarii:

  1. Buna seara,
    Activitatea cu transferul boabelor am sa o incerc zilele astea neaparat.mi se pare minunata.
    Baietelul meu (3,9) nu e prea interesat de activitatile Montessori,prefera jocul cu masinutele lui, insa ieri am avut un moment Montessori inedit!De cate ori gatesc incerc sa.l atrag si pe el in bucatarie incredintandu.i o sarcina potrivita pentru varsta lui.Dar nici aici nu arata prea mare interes.cateodata vrea cateodata ma refuza frumos. �� Ei, se pare ca ieri se cam plictisise de jocul cu masinutele si a venit totusi in bucatarie.A spalat legumele pentru supa si dupa asta a inceput sa toarne apa dintr.un recipient in altul,din cele gasite la indemina in uscatorul de vase.printre ele se afla si un borcan de marmelada gol.Si observandu.l mi.am adus aminte de o activitate Montessori despre care citisem pe un blog german Montessori.Este tot o activitate de transfer : se pun alaturat,pe o tava,doua boluri incapatoare,o sita mica si o multime de bilute de sticla.se umple unul din boluri pe jumatate cu apa,se pun inauntru bilutele colorate,copilul urmand a le transfera,cu ajutorul sitei, din bolul cu apa in cel gol! I.am oferit bilutele de sticla,am pus alaturi si un bol gol insa baietelul meu a preferat sa improvizeze : a umplut borcanul gol de marmelada pe jumatate cu apa,a pescuit cu sita bilutele iar apoi le.a desertat in borcan,minunandu.se de sunetul pe care acestea il faceau la caderea in borcanul cu apa si privind " dansul" bilutelor de sticla in borcanul cu apa! Cred ca mai mult de jumatate de ora a fost ocupat cu aceasta activitate!��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Activitatile de transfer cu apa sunt cele mai indragite si de catre baietelul meu! :)

      Ștergere
  2. In ghiveciul cu ciupercute se poate pune pietris.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ghiveciul fiind foarte mic incap foarte putine pietricele care din pacate nu pot sustine in pozitie verticala crengutele.Poate daca veti folosi un ghiveci mai mare...

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...