25 ian. 2016

Idei de activitati cu inimioare (in rosu si roz)

Daca sunteti in cautarea unor idei de activitati cu inimioare, posibil sa gasiti la noi cateva idei simple cu care sa va delectati in luna februarie. Activitatile de mai jos sunt realizate in urma cu doi ani, mai precis cand baietelul meu avea 2 ani si 6 luni. 
Iata, ce puteti face:

1. Inimioare din plastelina

Joaca cu plastelina este una relaxanta ce intareste muschii degetelor si isi aduce semnificativ contributia in dezvoltarea motricitatii fine precum si a creativitatii.
Din inimioarele decupate se pot crea diverse modele, dupa imaginatia fiecaruia. Se pot chiar si cladi una peste alta.





2. Transfer de orez

Am imbracat niste capacele de plastic transparente (de la niste siropuri medicinale) in hartie rosie pe care am lipit ulteior o inimioara perforata din hartie roz. Ultimul din sir este un capac simplu de plastic rosu. Am folosit capace de marimi diferite pe care le-am asezat in ordine descrescatoare. In ultimul am pus orez atat cat sa nu curga din el. I-am explicat ce trebuie sa faca si anume sa toarne orezul dintr-un recipient in altul in ordine crescatoare, iar apoi in sens invers. I-a placut foarte mult activitatea incat a reluat-o de cateva ori pana s-a saturat. Activitatea necesita multa atentie si rabdare insa reusita ofera satisfactie copilului!


Cu alta ocazie i-am pus la dispozitie o cutie cu orez presarat cu inimioare rosii si roz (perforate din hartie cartonata). Cu ajutorul pensetei a pescuit inimioarele din orez pe care le-a asezat in forma de gheata alaturata. A fost o buna oportunitate de a numara inimioarele si a le aseza una cate una in orificii. Literele rosii dn carton compun cuvantul inima (in maghiara "sziv").

Am profitat de faptul ca aveam o forma de briose din silicon rosu pentru a-i oferi inca o activitate si anume transferul cu o lingura a orezului din cutie. Astfel de activitati nu sunt deloc costisitoare si ofera mare satisfactie copiilor! De asemenea dezvolta motricitatea fina si rabdarea.


3. Inimioare "vulcanice"

Acesta a fost primul experiment pe care l-am realizat impreuna! In efectuarea lui am folosit:

- bicarbonat de sodiu
- otet colorat cu colorant rosu 
- inimioare de hartie(optional). 

Am pus frumos "ingredientele" alaturi de o tava in care am asezat niste forme pentru fursecuri sub forma de inimioare. I-am explicat lui D. ce reprezinta fiecare si ca urmeaza sa le amestecam ca sa vedem ce se intampla. L-am rugat pe el sa purceada la treaba, eu doar l-am supravegheat. A pus in inimioare pe rand bicarbonatul de sodiu, inimioarele de hartie iar apoi cu pipeta a picurat otetul minunandu-se de rezultatul obtinut!


4. Inimioare matematice

Din carton rosu si roz am decupat niste inimioare pe care mai apoi le-am taiat in jumatati cu ajutorul unei foarfeci cu model (nu sunt chiar jumatati perfecte deoarece am dorit sa le tai sub forme diferite). Pe jumatatea stanga am notat cifrele de la 1 la 5 iar pe jumatatea dreapta am desenat atatea inimioare cate au corespuns cifrei din stanga. A fost o buna oportunitate de a asocia cifrele cu cantitatile.


Am folosit aceste printabile pentru activitatile de mai jos: asocieri de cifra-cantitate (cu ajutorul clemelor de rufe), sortat pe marimi, trasat linii drepte, curbe, in zig-zag, etc. 

In cazul in care copilasul este bilingv (sau trilingv) sau tocmai doriti sa devina, atunci puteti foarte usor sa integrati in joaca o a doua limba cu ocazia unor astfel de activitati. Astfel poate invata sa numere in limba respectiva, poate invata denumirea culorilor, etc. Eu asa obisnuiesc sa ma joc cu D. (si acum :) ), ca sa mai exersam limbile, nu doar prin citit.


5. Secventialitate 

Am folosit ce aveam la indemana si anume: doua suporturi de la niste fiole medicinale si cateva paie pentru baut rosii si roz. In primul suport am asezat eu paiele asa cum se vede, urmand ca D. sa aseze in suportul de dedesubt paiele din bolul alaturat intocmai ca si in modelul facut de mine. M-am gandit sa maresc putin dificultatea activitatii prin asezarea unei pensete pe tava de lucru cu care ar fi urmat sa ia paiele din bol si sa le aseze in suport. Activitatea dezvolta gandirea logica si indemanarea.


5. Transfer de bilute hidrofile

Fiind o tema in culorile rosu si roz m-am gandit sa adaug si aceasta activitate de transfer de bilute hidrofile pe care le-am colorat in rosu. Bilutele hidrofile au fost des utilizate in activitatile noastre. Le gasiti de cumparat spre exemplu in florarii sub forma unor pliculete mici cu granule. Introduse in apa ele se vor umfla la dimensiunea pe care o vedeti aici iar daca le doriti colorate nu trebuie decat sa adaugati putin colorant in apa in care sunt lasate sa creasca in volum.
Prin aceasta activitate de transfer se dezvolta rabdarea, atentia, se evidentiaza raportul 1:1 (sau 1:2 prin adaugarea a inca unui rand de bilute in fiecare orificiu al tavitei de gheata) iar in final se pot numara si cate bilute sunt in total. 



6. Partea artistica

Imi amintesc ca vazusem asa ceva pe un blog strain si m-am gandit sa incercam si noi. Am folosit spuma de ras si cativa stropi de colorant alimentar rosu. Pentru dezvoltarea motricitatii fine i-am pus la dispozitie pipeta cu ajutorul careia a picurat cativa stropi de colorant peste spuma de ras dupa care folosind o spatula din lemn a amestecat bine compozitia. Am decupat dintr-un carton o inima mai mare pe care a suprapus-o peste spuma de ras. Am lasat-o apoi la uscat pana a doua zi iar rezultatul se vede in fotografie. Are chiar si o textura catifelata dupa uscare! Am lipit inimioara pe frigider si chiar si acum inca o mai avem acolo expusa!



Ca sa continuam in ton cu inimioarele i-am pus la dispozitie o inimioara decupata de catre mine din carton colorat, lipici si niste inimioare micute perforate de catre el anterior. Activitatea a constat in lipirea inimioarelor mici pe inima mai mare, aceasta fiind o alta activitate ce dezvolta motricitatea fina.


Atat de mult iubesc acest tablou! L-am si agatat pe perete ca sa il am tot timpul la vedere. 
Pentru realizarea lui am folosit un capac rosu de la o cutie cu bomboane de ciocolata in care am turnat putin aracet cat sa acopere bine fundul cutiei de carton. Aveam primite de la D. aceste frunzulite si firul de iarba (pe care ulterior le uscasem ca sa imi ramana amintire - mi le daruia in diminetile cand mergeam impreuna catre cresa, mi le culegea de pe tufele pe langa care treceam :) ). O perioada le tineam in buzunar apoi cand se uscau indeajuns le scoteam si le pastram intr-o pungulita de plastic.
Cu aceasta ocazie m-am gandit ce frumos ar fi sa le valorific in aceasta forma. L-am rugat pe D.sa aseze frunzulitele de o parte si de alta a firului de iarba iar apoi sa presare si inimioare rosii pe langa frunzulite. Cand a fost gata am lasat tabloul la uscat vreo doua zile dupa care l-am agatat pe perete.


Dintr-o spatula din lemn colorata in verde si o hartie de briosa micuta am creat impreuna aceasta floricica pe care am lipit desigur si o inimioara in mijloc. Frunzele sunt facute dintr-o sarmulita plusata. Poate fi un cadou simplu si frumos de martisor spre exemplu (noi am confectionat cateva si pentru femeile din familia noastra: bunici, matusi, etc.).



Si nu in ultimul rand aceste amprente de picioruse imi sunt foarte dragi! Am facut trei exemplare dupa care le-am laminat (doua au fost daruite celor doua perechi de bunici). Acum sunt expuse in camera :).


La final, activitatile noastre cu inimioare au fost incununate cu succes de prepararea unor briose sub forma de inimioara si decorate cu niste scobitori pe care am lipit inimioare decupate din hartie rosie.



In speranta ca v-am dat cateva idei de joaca 
va doresc mult spor si satisfactie in activitatile cu cei mici!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...